web
statistics

Menstruatiekrampen? 5 natuurlijke geneesmiddelen die iedere vrouw zou moeten kennen

MenstruatiekrampenMaandelijkse krampen zijn een pijnlijke aankondiging van de maandelijkse menstruele cyclus. Terwijl sommige vrouwen minder krampen dan anderen ervaren, en de ernst van de krampen van maand tot maand kan variëren, is elke kramp onaangenaam en ongemakkelijk.
Omdat een aantal regulier aanbevolen krampmedicijnen, zoals paracetamol gevaarlijke bijwerkingen kan hebben, is het beter om natuurlijke geneeswijzen te proberen. Dit zijn 5 middelen, afkomstig uit de natuur, die verlichting brengen bij menstruatiekrampen en geen bijwerkingen hebben:

5. Water
Vocht vasthouden kan voor sommige vrouwen een van de pijnlijke bijwerkingen bij de menstruatie zijn. Veel water drinken kan menstruatiepijn voorkomen. Zelfs een opgeblazen gevoel en het vasthouden van water worden verholpen via gewoon drinkwater!
Bij krampen werkt warm of heet water het beste. De bloedtoevoer naar de huid neemt toe en helpt verkrampte spieren te ontspannen. Neem een groot glas wanneer je pijn begint te voelen.
Niet iedereen is een grote fan van water, maar gelukkig heeft de natuur een antwoord. Water bevattend voedsel, zoals watermeloen, komkommer, selderij, sla en bepaalde bessen, kan ook vochtafdrijvend werken en kramp verminderen.

4. Gember
Het gebruik van gember is niet alleen een volkswijsheid voor menstruele krampen: het is een wetenschappelijk bewezen middel. De Universiteit van Maryland Medical Center zegt dat gember kan worden gebruikt om pijnlijke menstruatie te behandelen en zwangerschap-gerelateerde ziekte. Eet wat gember of drink wat natuurlijk gemberbier om je maag en te kalmeren en je krampen te verhelpen.

3. Calcium
Calcium uit zuivelproducten, amandelen, bladgroenten, sesamzaad of een andere bron, is een geweldige manier om de pijn van menstruele krampen te verminderen. Als vrouw tussen de 19 en 50 jaar heb je 1.000 milligram calcium per dag nodig . Het gebruik van calcium als supplement kan potentiële bijwerkingen hebben, zoals het ontstaan van nierstenen. Probeer daarom zoveel mogelijk calcium uit je voeding te halen. Het is beter om je mineralen op een natuurlijke manier binnen te krijgen, dan te vertrouwen op pillen!

2. Papaya
Papaya werkt goed tegen krampen en menstruatiepijn. De vrucht bevat veel caroteen en het kankerbestrijdende vitamine C. Papaya bevat weinig calorieën, helpt bij de spijsvertering, is goed voor je huid en bevat ook ijzer en calcium. Een heerlijke, zoete manier om je beter te voelen tijdens je menstruatie!

1. Kaneel
Kaneel wordt gebruikt om te helpen bij verkoudheid, allergieën en zelfs kanker en je kunt het ook gebruiken tegen krampen. Kaneel fungeert als een bron van calcium, ijzer, mangaan en voedingsvezels, die elk helpen tegen de pijn van de menstruatie. Bovendien smaakt het lekker!
Vermijd deze voedingsmiddelen
Sommige voedingsmiddelen kunnen kramp verergeren. Omdat een opgeblazen gevoel en vocht vasthouden kramp veel erger maakt, moet je proberen om een opgeblazen gevoel te voorkomen.

Vermijd deze voedingsmiddelen om pijn te voorkomen:

  • Koolzuurhoudende dranken (die je sowieso niet moet drinken om vele andere redenen )
  • Alcohol (veroorzaakt een opgeblazen gevoel)
  • Vet voedsel (valt zwaar en maakt dat je je slechter voelt)
  • Koffie (bevat cafeïne, daardoor neemt spanning toe – te vervangen door een gemberthee)

Ook al is maandelijkse kramp een onderdeel van het leven voor sommige vrouwen, er zijn natuurlijke remedies die je kunt proberen om de pijn te verlichten en die zelfs krampen genezen. Probeer het bovenstaande eens, de volgende keer dat je menstruatie begint. (Vertaling: Marjon Kroon)

Extra tips tegen menstruatiekramp

  • Kies voor deze supplementen:
      Maca
      Vitamine-B-complex
      Omega-3 visolie
      Magnesium
      OPC-druivenpittenextract
      Kamille
      Dong quai
      Pycnogenol
  • Gebruik een warme kruik of een kersenpitkussen
  • Neem een warm bad
  • Eet vezelrijk
  • Masseer je buik
  • Een orgasme kan de druk op de baarmoeder doen afnemen
  • Lichte beweging
  • Diep ademen
  • Vermijd keukenzout
Help anderen gezonder te worden en deel dit artikel:
Send this to a friend