In Tips en trucs

young female having fun on flowery meadowMensen zijn vaak gewoontedieren, maar als je erin slaagt enkele wijzigingen aan te brengen in je patronen, dan kan dat hele leuke gevolgen hebben!

  1. Wandel dagelijks minimaal 30 minuten.
  2. Drink meer (gefilterd) water.
  3. Vergelijk je leven niet met anderen, je hebt toch geen idee waar hun verhaal over gaat.
  4. Eet meer voedingsmiddelen die aan bomen groeien en eet minder gefabriceerde voeding.
  5. Weet wat je top 5 prioriteiten in het leven zijn.
  6. Wees geduldig. Vind je dat lastig, adem dan langzamer in en uit.
  7. Maak tijd om te reflecteren.
  8. Speel meer bordspelletjes.
  9. Laat de controledrang los en accepteer meer wat er is.
  10. Steek geen aandacht in negatieve gedachtes die je toch niet kan veranderen. Steek je aandacht in zaken die je wel kunt veranderen.
  11. Lees meer echte boeken.
  12. Glimlach meer, het maakt je echt vrolijker!
  13. Wat anderen denken is niet belangrijk, het gaat erom wat jij zelf denkt.
  14. Zit per dag minstens 10 minuten in stilte.
  15. Slaap minimaal 7 uur per nacht.
  16. Ken je grenzen, zeg op tijd nee!
  17. Neem jezelf niet te serieus, anderen doen dat namelijk ook niet.
  18. Verspil je waardevolle energie niet aan roddelen.
  19. Probeer zoveel mogelijk met je aandacht in het hier-en-nu te zijn.
  20. Droom meer wanneer je wakker bent.
  21. Leer nieuwe dingen. Doe een cursus of een workshop.
  22. Leer om goed te luisteren, in plaats van veel te spreken.
  23. Jaloezie is zonde van je tijd. Je hebt alles al wat je nodig hebt.
  24. Laat problemen uit het verleden los, anders kun je nooit vrede sluiten met het huidige moment.
  25. Het leven is te kort om anderen te haten. Laat de fouten van anderen bij hun.
  26. Niemand anders is verantwoordelijk voor jouw geluk, behalve jijzelf!
  27. Bel je familie vaker even op.
  28. Spaar 10% van je maandelijkse inkomen.
  29. Doe spullen die je niet meer gebruikt weg, dat schept ruimte in je leven.
  30. Verwacht niets, maar laat je verrassen. Je zult minder teleurgesteld zijn.
  31. Probeer de namen van anderen te onthouden. Dit traint je geheugen en anderen voelen zich gezien.
  32. Zorg dat je voornamelijk positieve mensen om je heen hebt. Waar je mee omgaat, daar raak je door besmet.
  33. Kijk minder TV.
  34. Houd een dagboek bij. Wedden dat je op nieuwe inzichten komt?
  35. Je baan zorgt niet voor je als je ziek bent, je vrienden en familie wel!
  36. Leer nieuwe mensen kennen, trek erop uit.
  37. Het leven is een school waar je lessen kunt leren. Problemen verdwijnen vanzelf wanneer je deze oplost en blijven dan levenslang van waarde.
  38. Facebookvrienden houden je ’s nachts niet warm. Ontmoet mensen in het echte leven.
  39. Probeer wat zonlicht mee te pakken als deze schijnt.
  40. Ga op de koffie bij de buren en leer ze kennen.
  41. Je hoeft niet alle discussies te winnen.
  42. Ga het onbekende te gemoet. Zo vermindert je angst en krijg je meer inzicht in het functioneren van de wereld.
  43. Visualiseer hoe je je leven zou willen zien. Onbewust leef je er dan naar.
  44. Probeer elke dag iets goeds voor een ander te doen.
  45. Wees altijd eerlijk naar anderen.
  46. Vergeef anderen en maak jezelf vrij van emotionele ballast.
  47. Breng regelmatig wat tijd door met mensen die ouder zijn dan 70 en jonger dan 6.
  48. Probeer per dag minstens 3 anderen aan het lachen te maken.
  49. Hoe slecht je situatie ook is: het zal veranderen, want niets is blijvend.
  50. Neem niet alles persoonlijk. Niemand kent je echt.
  51. Ga meer op reis. Ervaringen neem je voor altijd mee, spullen niet.
  52. Laat de woorden van anderen je humeur niet beïnvloeden.
  53. Wees elke ochtend blij dat je wakker wordt: het is een wonder!
  54. Hoe je je ook voelt: sta op, kleed je goed en verschijn. Als je goed gekleed bent, voel je je meestal vanzelf beter.
  55. Iedereen voelt zich soms niet goed genoeg. Je bent niet de enige.
  56. Zet je internet één uur per dag uit. Je productiviteit zal enorm toenemen.
  57. Bedenk elke dag voor het slapen gaan waar je dankbaar voor bent.
  58. Een vriend is een geschenk, geen bezit. Wees hier dankbaar voor.
  59. Doe meer waar je van houdt.
  60. Spoel na het douchen koud af. Werkt beter dan koffie.

En, heb jij nog tips om je leven beter te maken?

Help anderen gezonder te worden:

Gerelateerde Artikelen:

Showing 9 comments
  • Annemarie Robben

    Laat je inspireren door deze tips, maar laat je niet gek maken! Je hoeft niet op alle fronten het juiste te doen. Maak gewoon een beginnetje met iets wat jou aanspreekt!

    • Klaas-jan

      @annemarie, familie van de topvoetballer Arjen Robben?

  • Hennie Werkman

    Hallo Juglen,

    Ik heb alles gelezen ,en ben het roerend met je eens.
    Ik maak elke dag wel iemand aan het lachen, heb net de vierdaagse erop
    zitten, elke dag 40 baantjes, zwem zowiezo 3 ker in de week.
    Groetjes Hennie.

  • raymond

    mooie lijst. Aanvulling : meditatie en yoga

  • Albert van der linden

    Beste mensen.
    Zelf eet ik sober geen bulk spul.
    Geen televisie ik ben de gelukkige bezitter van een biologische groente tuin dan heb je een groot deel van wat je eet zelf in de hand.
    Drink alleen water en thee twee kopjes koffie rook niet geen alcohol
    Het klinkt sober maar let op ga de natuur in met je fototoestel
    speel gitaar of een ander muziek instrument.
    Loop een paar keer in de week een rondje hard niet te hard
    Laat je niet in met het kopen van steeds nieuwe spullen zoals weer een nieuw tablet tv of wat dan ook, je houd meer als 10% van je geld over.
    waarom zouden we steeds meer willen
    Geniet van wat gratis is.
    met vriendelijke groet albert

  • andre

    Naast bovengenoemde tips nog enkele gezondheidstips, aangezien men zonder gezond te zijn en zonder gezond te leven nooit echt gelukkig kan worden :
    Controleer zelf regelmatig je bloeddruk en laat regelmatig en zeker als je ouder wordt je bloed controleren zeker op ziekten van hart en bloedvaten, waarvan het blad Life Extension U.S.A 17 daggers of arterial disease noemt, die wellicht nooit allemaal preventief gemeten worden : n.l. Low Blood EPA/DHA, elevated c-reactive protein,
    excess LDL, excess Insulin, Low HDL, High Glucose, Nitric Oxide Defecit, Insufficient vitamin D, Excess Estrogen, Excess Tryglcerides, Low Free Testosterone, Excess Fibrinogen, Excess Homocysteine, Hypertension, Low Vitamin K (2), Excess Cholesterol, Oxidized LDL.

  • Jane

    Sta op met een glimlach en pluk de dag !

  • vera

    die allerlaatste tip bezorgde mij (ernstig reumapatient) koude rillingen en werd bestraft met stijfheid in alle spieren en gewrichten. Dus zeker niet toepasselijk voor iedereen.!!!

  • Nanda

    – Ga tuinieren en wroet in de aarde
    – Wees zacht voor jezelf, anderen zijn al hard genoeg
    – Zoek mensen op die je lang niet gezien hebt, op een dag kan het niet meer
    – Accepteer het ouder worden, je bent milder, slimmer en boeiender dan ooit
    – Koop een hangmat en een cowboyhoed
    – Aai meer dieren, ze geven onvoorwaardelijke liefde en trouw
    – Laat een dierbare weten wat hij/zij voor jou betekent
    – Zoek hulp als iets je langer dan drie nachten wakker houdt
    – Alleen is niet hetzelfde als eenzaam, zoek af en toe de stilte op
    – Vertrouw op God, Boedha, Allah, Moeder Natuur, Neptunes of het Vliegend Spaghettimonster als dat je steun geeft :)

Begin met typen en druk op Enter om te zoeken