web
statistics

60 korte tips voor een beter leven

young female having fun on flowery meadowMensen zijn vaak gewoontedieren, maar als je erin slaagt enkele wijzigingen aan te brengen in je patronen, dan kan dat hele leuke gevolgen hebben!

  1. Wandel dagelijks minimaal 30 minuten.
  2. Drink meer (gefilterd) water.
  3. Vergelijk je leven niet met anderen, je hebt toch geen idee waar hun verhaal over gaat.
  4. Eet meer voedingsmiddelen die aan bomen groeien en eet minder gefabriceerde voeding.
  5. Weet wat je top 5 prioriteiten in het leven zijn.
  6. Wees geduldig. Vind je dat lastig, adem dan langzamer in en uit.
  7. Maak tijd om te reflecteren.
  8. Speel meer bordspelletjes.
  9. Laat de controledrang los en accepteer meer wat er is.
  10. Steek geen aandacht in negatieve gedachtes die je toch niet kan veranderen. Steek je aandacht in zaken die je wel kunt veranderen.
  11. Lees meer echte boeken.
  12. Glimlach meer, het maakt je echt vrolijker!
  13. Wat anderen denken is niet belangrijk, het gaat erom wat jij zelf denkt.
  14. Zit per dag minstens 10 minuten in stilte.
  15. Slaap minimaal 7 uur per nacht.
  16. Ken je grenzen, zeg op tijd nee!
  17. Neem jezelf niet te serieus, anderen doen dat namelijk ook niet.
  18. Verspil je waardevolle energie niet aan roddelen.
  19. Probeer zoveel mogelijk met je aandacht in het hier-en-nu te zijn.
  20. Droom meer wanneer je wakker bent.
  21. Leer nieuwe dingen. Doe een cursus of een workshop.
  22. Leer om goed te luisteren, in plaats van veel te spreken.
  23. Jaloezie is zonde van je tijd. Je hebt alles al wat je nodig hebt.
  24. Laat problemen uit het verleden los, anders kun je nooit vrede sluiten met het huidige moment.
  25. Het leven is te kort om anderen te haten. Laat de fouten van anderen bij hun.
  26. Niemand anders is verantwoordelijk voor jouw geluk, behalve jijzelf!
  27. Bel je familie vaker even op.
  28. Spaar 10% van je maandelijkse inkomen.
  29. Doe spullen die je niet meer gebruikt weg, dat schept ruimte in je leven.
  30. Verwacht niets, maar laat je verrassen. Je zult minder teleurgesteld zijn.
  31. Probeer de namen van anderen te onthouden. Dit traint je geheugen en anderen voelen zich gezien.
  32. Zorg dat je voornamelijk positieve mensen om je heen hebt. Waar je mee omgaat, daar raak je door besmet.
  33. Kijk minder TV.
  34. Houd een dagboek bij. Wedden dat je op nieuwe inzichten komt?
  35. Je baan zorgt niet voor je als je ziek bent, je vrienden en familie wel!
  36. Leer nieuwe mensen kennen, trek erop uit.
  37. Het leven is een school waar je lessen kunt leren. Problemen verdwijnen vanzelf wanneer je deze oplost en blijven dan levenslang van waarde.
  38. Facebookvrienden houden je ’s nachts niet warm. Ontmoet mensen in het echte leven.
  39. Probeer wat zonlicht mee te pakken als deze schijnt.
  40. Ga op de koffie bij de buren en leer ze kennen.
  41. Je hoeft niet alle discussies te winnen.
  42. Ga het onbekende te gemoet. Zo vermindert je angst en krijg je meer inzicht in het functioneren van de wereld.
  43. Visualiseer hoe je je leven zou willen zien. Onbewust leef je er dan naar.
  44. Probeer elke dag iets goeds voor een ander te doen.
  45. Wees altijd eerlijk naar anderen.
  46. Vergeef anderen en maak jezelf vrij van emotionele ballast.
  47. Breng regelmatig wat tijd door met mensen die ouder zijn dan 70 en jonger dan 6.
  48. Probeer per dag minstens 3 anderen aan het lachen te maken.
  49. Hoe slecht je situatie ook is: het zal veranderen, want niets is blijvend.
  50. Neem niet alles persoonlijk. Niemand kent je echt.
  51. Ga meer op reis. Ervaringen neem je voor altijd mee, spullen niet.
  52. Laat de woorden van anderen je humeur niet beïnvloeden.
  53. Wees elke ochtend blij dat je wakker wordt: het is een wonder!
  54. Hoe je je ook voelt: sta op, kleed je goed en verschijn. Als je goed gekleed bent, voel je je meestal vanzelf beter.
  55. Iedereen voelt zich soms niet goed genoeg. Je bent niet de enige.
  56. Zet je internet één uur per dag uit. Je productiviteit zal enorm toenemen.
  57. Bedenk elke dag voor het slapen gaan waar je dankbaar voor bent.
  58. Een vriend is een geschenk, geen bezit. Wees hier dankbaar voor.
  59. Doe meer waar je van houdt.
  60. Spoel na het douchen koud af. Werkt beter dan koffie.

En, heb jij nog tips om je leven beter te maken?

Help anderen gezonder te worden en deel dit artikel:
Send this to a friend